4 Mei Nationale Herdenking

We staan stil bij de slachtoffers van oorlogsgeweld en bij het leed dat velen nog dagelijks overkomt. In ons vrije land willen we dit blijven herdenken. Elke medeburger wordt gevraagd onze Nederlandse driekleur tussen zonsopkomt en zonsondergang halfstok te hangen.

Aan de kerken is gevraagd om de vlaggen halfstok te hangen en om de klokken te luiden.

19:00 HERDENKINGSBIJEENKOMST IN DE MARIAKERK AAN DE PASTOOR BOELENSLAAN 11

Wij staan met elkaar stil bij de slachtoffers van oorlogsgeweld en bij het leed dat velen nog dagelijks overkomt.

19:35 STILLE TOCHT

Vanaf het plein voor de Mariakerk is er een stille tocht naar het herdenkingsmonument in het Prins Willem Alexander plantsoen en zal een korte toespraak gehouden worden door een leerling van de Driekoningenschool en een vertegenwoordiger van de Gemeente Utrecht.

20:00 TWEE MINUTEN STILTE

Om 20.00 uur nemen we twee minuten stilte in acht. Daarna zullen namens de Gemeente, Oranjevereniging, Scouting Rhenova en de plaatselijke bevolking kransen en bloemen worden gelegd. Muziekvereniging De Bazuin en Scoutinggroep Rhenova verlenen medewerking bij deze ceremonie. Na afloop is er in De Schalm gelegenheid om samen deze bijeenkomst af te sluiten.

Wij nodigen graag iedereen uit voor deze herdenking.

Meer informatie over de Nationale herdenking vind je hier